אסור לצאת מהבית; אלו התקנות החדשות

איתי גדסי 2 Comment on אסור לצאת מהבית; אלו התקנות החדשות

על פי התקנות החדשות של הממשלה למניעת התפשטות נגיף הקורונה עליהם הכריזו הערב ראש הממשלה ושר הבריאות חל איסור לצאת מהבית שלא לאחד מן הצרכים החיוניים המפורטים בתקנות

נתניהו צילום: נועם רבקין פנטון / Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהצהרה שנתנו הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן לתקשורת הודיעו על התקנות החדשות למניעת התפשטות נגיף הקורונה, ההנחיה המרכזית: חל איסור על כלל האזרחים לצאת מביתם למעט לאחד מהצרכים החיוניים שיפורטו בהמשך. "הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום להגבלות תנועה. אתם נדרשים להישאר בבית, זו הנחיה מחייבת", הדגיש נתניהו – בניגוד להצהרתו הקודמת בה ההנחיה שלא לצאת מהבית היתה אך המלצה.

על פי התקנות, אין לצאת ממקום מגורים או ממקום שהיה קבוע אחר למרחב הציבורי, אלא לאחת מהפעולות או המטרות הבאות: הגעה של עובד למקום עבודה, וחזרה ממנו, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים, קבלת שירות רפואי, תרומת דם, הפגנה.

כמו כן מותרת פעילות ספורט לא מאורגנת של עד 5 אנשים, יציאה ממקום מגורים, של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום, לזמן קצר ולמקום בקרבת מקום המגורים, יציאה לטקס דתי ובכלל זה לחתונה או הלוויה וכן יציאה
לתפילה, יציאה לצורך סיוע לאדם שבשל גילו, בעיה רפואית, קושי או מגבלה, זקוק לעזרה של אדם אחר, יציאה לצורך חיוני שאינו מפורט לעיל.

כמו כן, מבלי לגרוע מהוראות תקנה 2, השוהים במרחב הציבורי ינהגו בהתאם לכללים
הבאים: שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם, ככל הניתן, ולמעט בין אנשים הגרים באותו מקום. בנסיעה ברכב פרטי יהיו עד 2 נוסעים באותו הרכב ולמעט אנשים הגרים באותו מקום, פיסקה זאת לא תחול על נסיעת עובד המועסק במקום עבודה חיוני למקום העבודה וחזרה ממנו.

שירות משלוחים: בשירות משלוחים למקום מגורים, המשלוח יונח סמוך לפתח בית המגורים, מחוצה לו. אולם אין באמור בתקנות אלה, לגרוע משירותי הובלה ומשלוח של מוצרים.

הגבלת פעילות מסחר, בילוי ופנאי: לא יפעיל אדם מקום או עסק כמפורט להלן: קניון וכן מתחם קניות הכולל 10 חנויות ומעלה או שהשטח הכולל של החנויות במתחם עולה על 000,3 מ"ר, ולמעט מקום למכירת
מזון, בית מרקחת, או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה המצוי בקניון או במתחם כאמור.

אולם אירועים, מכון כושר, בריכת שחייה, פארק מים, גן חיות, ספארי, פינת חי, בית מרחץ, בית קולנוע, תיאטרון, ספרייה, מוזיאון ומוסד תרבות אחר, פארק שעשועים, לונה פארק, עסק לטיפול לא רפואי, מקום לעריכת מופעים וירידים, כלי שיט ציבורי, רכבל, שמורת טבע, גן לאומי, אתר מורשת , ומקום שיש בו אטרקציה תיירותיות; לעניין זה- "גן לאומי" ו"שמורת טבע" – כהגדרתם בחוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה, התשנ"ח-1998.

אדם יפעיל מקום או עסק כמפורט להלן בתנאים הבאים:
בית אוכל ובכלל זה בית אוכל בבית מלון – מותרת מכירת מזון לצריכה מחוץ לבית האוכל. מקום למכירת מזון, בית מרקחת, או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה

כל אלה בתנאים הבאים:

המחזיק או המפעיל של המקום יקפיד, ככל הניתן, על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אנשים שאינם גרים באותו מקום, לרבות בתורים, ולשם כך יסמן מקומות לעמידה באזור הקופות הרושמות ובאזור שבו יש תור. המחזיק או המפעיל של המקום ימנע, ככל האפשר, צפיפות של אנשים במקום אחד ולצורך כך יווסת את כניסת המבקרים.

חנות שאינה מהעסקים שדינם להיסגר:
בכל עת ישהו בתוך החנות לקוחות ביחס של 4 לקוחות לכל היותר לכל קופה רושמת פעילה. המחזיק או המפעיל של החנות יקפיד, ככל הניתן, על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אנשים שאינם גרים באותו מקום, לרבות בתורים, ולשם כך יסמן מקומות לעמידה באזור הקופות הרושמות ובאזור שבו יש תור. המחזיק או המפעיל של החנות ימנע, ככל האפשר, צפיפות של אנשים במקום אחד ולצורך כך יווסת את כניסת המבקרים.

עונשים:  המפעיל מקום או עסק, בעצמו או באמצעות אחר, בניגוד לתקנה דינו מאסר שישה או חודשים או קנס.
לעניין זה "מפעיל" – מי שמפעיל מקום או עסק מהמקומות המפורטים לעיל ואם הוא עסק טעון רישוי לפי סעיף 4 לחוק רישוי עסקים.

בממשלה מציינין כי אין בהוראות אלה כדי לבטל את התקנות הקודמות. תקנות אלה יעמדו בתוקפן עד יום כ"ו בניסן התש"ף – 20 באפריל 2020.

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן: "אנחנו מחליטים הערב לעגן בצו הנחיות מהותיות של משרד הבריאות שמטרתן לעזור לציבור להגן על עצמו מפני התפשטות הנגיף. אנו בעת חרום ועלינו לגלות אחריות להצלת חיים של כל אדם ובני משפחתו. לא נהסס מלנקוט צעדים דרמטיים כדי להגן על עם ישראל".

"אני מלא הערכה והוקרה לצוותים הרפואיים שמוסרים עצמם בשבילנו. הציבור לא מודע דיו לעבודת הקודש שהרופאים, האחיות, מד"א, הצוותים בבתי החולים, קופות החולים, ובכל מערכת הבריאות. בתורה כתוב ונשמרתם מאד לנפשותיכם, בדגש על המונח מאד. המשמעות היא לפעול בכל דרך להגן ולשמור על בריאות הציבור".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    רצו לסים את ביבי בכלא ביבי סם את כל ישראל בכלא